Tankar om blåmärken och lite annat..


Tränade som sagt ingenting igår så är tokladdad inför kvällens träning på fightcenter. Det ska tränas knän ikväll så hoppas låret håller..
NU först börjar ett snyggt blåmärke träda fram efter i onsdags. (?)
Beundrar de som tränar både oftare och hårdare än vad jag gör. Hur pallar deras kroppar? Blir man immun tillslut mot blåmärken och ömma muskler? :)
Hur som, ont eller ej så tänker jag köra så det ryker! :)
Vad gäller smärtan så går den ju alltid över, nångång... ^^

Ska snart äta lite här, har slarvat lite med tiderna så är himlans hungrig. Sen blir det att plugga lite innan träningen.

Har en app där man kan göra såna dära "kollage". Jag tycker att det är enkelt att se förändringar med hjälp av den då bilderna sätts intill varandra.

Här vill jag kunna dela med mig av allt, inte bara siffror på vågen och mått utan även i bildform. Att visa att det faktiskt går att göra en förändring bara man vill. Alla kan det, jag är inte bättre än någon annan på nått sätt utan det här är något som precis vem som helst kan göra.

Något som gör mig glad så det bara spritter i hela kroppen är när jag får höra att jag inspirerar andra till att göra en förändring.
Det absolut viktigaste är att man trivs med sig själv i grunden, sen är självklart en stor övervikt aldrig bra ur en hälsosynpunkt men det viktiga är att alltid kunna se sitt eget värde oavsett vad vågen visar.
Det sitter inte i några kilon hit eller dit utan DU har alltid samma värde oavsett.

Jag trivdes inte, inte alls och såg inte mitt eget värde. Trivdes inte med det jag såg i spegeln. Ytligt? Ja kanske, men i allra högsta grad mänskligt. Framförallt i dagens samhälle där vi ständigt blir matade av ideal som väldigt få kan leva upp till.

Tänkte inte så mycket på hälsan då, utan var mest fixerad vid hur jag såg ut och hur jag kände inför mig själv.
Hälsan och tankarna kring den har kommit senare. Jag mår så otroligt mycket bättre nu. Blivit piggare, orkar mer och har fått en helt annan pepp till livet. Att för första gången på ååååår börja gilla det man ser i spegeln dessutom är en otroligt härlig känsla.

Kanske blev en lite smått rörig text men det jag vill få sagt är att kan jag så kan du! Om det nu är så att du går runt och känner som jag gjorde, varför vänta? Ge det här till dig själv, jag lovar att det är värt det!
Men var snäll mot dig själv på vägen, glöm aldrig ditt eget värde, oavsett vad vågen visar. Jag har tidigare tassat runt på marker där ingen människa ska behöva vara när det kommer till den punkten och det leder aldrig till något bra.

Blev ett långt och rörigt inlägg, men jag hoppas att budskapet gick fram på rätt sätt.
Nu ska jag laga till lite mat här, sen blir det plugg och att tagga för träning.

Slänger in en "före och efter" oxå, den första är från tidigare i våras och den andra från igår.

Ha en fin dag och sköt om er!

Puss!






Kommentarer
Caroline

Åh du är så duktig Åsa! Jag vet precis hur du känner, jag gick själv ner 15 kg nu i våras. Har alltid varit lång o smal, aldrig behövt tänka på vad jag äter osv men sen blev jag gravid och bodde granne med mc´donalds haha. Resulterade i att efter min förlossning ( tar inte med gravidkilona man hade under graviditen eftersom det inte är lika rättvist) 9 kg upp.
Där stod jag o trampade till nästa graviditet men efter den så var jag tillbaka på samma siffra som innan, men efter det trivdes jag inte alls med mig själv, o gör man inte det utsrålas det och alla kan se det. Det var inte heller alls bra förhållandet. Jag trodde jag hade testat allt och hade inte tålamod med träningen. HIttade i LCHF i slutet av jan i år och började gå ner i vikt! I april hade jag gått ner 15 kg! Vilken känsla! Få tillbaka kontrollen, mår så mycket bättre, tränar och äter sunt men tillåter mig själv att ha riktiga svull dagar. Du är verkligen super duktig och vacker. Du ska vara riktigt stolt och nöjd, stäck på dig. Heja heja! Stor kram =)

Svar: Oh vad fint skrivet gumman! :) och så jäkla bra jobbat! Så grym du är!! :) Förstår att det måste varit tufft men skam den som ger sig!
Tusen tack och du är sååå vacker ska du veta!
Stolt ska du va över dej själv!
Ta hand om dej massor så hörs vi! Vore kul å ses nån dag! :)
Puss å kraam!
Åsa Johansson

2012-10-15 @ 15:50:28
URL: http://czackrisson.wordpress.com
Adam K

Bra jobbat, å bra skrivet. Inte alls rörigt, utan bara väldigt ärligt å rakt från hjärtat... Tycker om det du skriver om att tanken om hälsan har vuxit fram längs vägen. Vilket gör att målet inte alls är ytligt, utan insikten om mervärdet i att ha en sund balans i livet å en frisk kropp som ska hålla hela långa livet, det är det verkliga målet, och gör det hela långsiktigt!

Bra jobbat, fortsätt inspirera och motivera! :-)

Svar: Tack för dina fina ord Adam, betyder massor för mig. :) Du inspirerar mig väldigt mycket med din träning och beslutsamhet ska du veta! :)
Åsa Johansson

2012-10-15 @ 17:37:29
URL: http://firstman.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0