Är man stor och stark...

... borde man vara snäll...


Det tycker jag är oerhört viktigt. Att vara ödmjuk inför sig själv och andra även om man börjar få resultat.

Jag har så fina människor omkring mig som ger av sig själva och lär mig det som de kan. Det uppskattas massor ska ni veta! :)

Det jag lär mig försöker jag sedan föra vidare till dem som vill och det är riktigt kul! :) Jag är grymt allergisk mot människor som tittar snett på nybörjare i gymet. Det är sådana människor som gör att många inte vågar sig dit. Det är lixom tufft nog att gå dit första gången för många. Jag minns själv hur det var i början. Många inser inte att det ibland kan räcka med en blick när man står där med hanteln och så blir man plötsligt hur liten som helst inombords. Alla ens tankar om att man "inte hör hemma här" osv blir helt plötsligt sanna och peppen inför att träna på gym är som bortblåst.

Vad människor än tar sig för så är alla nybörjare nån gång. Jag tycker det är viktigt att inte glömma bort det eller vad man kommer ifrån. Ska man gå ännu djupare och prata om människovärde så ger inte "kunskap" om någonting dig ett högre värde. Inte alls. Alla är lika mycket värda oavsett egenskaper så det där med att se ner på andra förstår jag inte..

Vill man däremot vara en omtyckt och skön person, dela då med dig av det du kan på ett schysst sätt istället.
Att vara ödmjuk är enl. mig en väldigt fin egenskap som attraherar andra människor och jag är tacksam för de fina människor jag har runt omkring mig som är just detta. :)

Mina vänner är nämligen både stora starka och snälla. :)

Tack för att ni finns! <3


Puss och kram!

 

Med peppning och stöd från andra blir resan enklare och även om jag numera känner mig trygg på gymet kommer jag alltid minnas hur jag kände det i början och vart jag kommer ifrån. Respekt till alla som varje dag utmanar sig själva och utsätter sig för situationer de inte är helt bekväma i. 

 

You rock!! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0