Benpass med Jocke! :)

Har precis kommit hem efter ett rejält benpass på gymet med Jocke. Han visade mig lite olika tekniker och peppade mig genom hela passet. Det var tungt, tyngre än jag någonsin kört tidigare men det är ju dit jag vill. :) Att våga utmana mig själv och gå på de tyngre vikterna. Förutom ett grymt bra pass rent träningsmässigt så känner jag även att jag lärt mig oerhört mycket. Framförallt kring mentaliteten och hur man ska tänka och fokusera när man tränar. Hitta rätt fokus på den muskeln som jobbar och våga ta i. Det sitter sååå mycket i huvudet och det tar ett tag att ta sig förbi alla tankar man har. Men det går om man vill och när det inte längre finns en massa mentala hinder i vägen utan när det enda som står mellan dig och vikten är muskler- det är då det är så himla gött! :)

Vi började med knäböj i smithmaskinen. Osäker på vad stången väger, kanske 20 kg ungefär och lade totalt på 40 kg i vikt. Värmde upp några set innan på lägre vikter för att känna lite vart jag ligger. Efter det var mina lår möra vill jag lova! :)

Efter det körde vi benpress och det var betydligt tyngre än vanligtvis efter knäböjen. :) Har tidigare legat på 130 kg men det orkade jag inte efter knäböjen så fick sänka rejält ner till 100 kg.

Fortsatte sedan i smithmaskinen igen där vi körde utfall och som tyngst hade jag 20 kg vikt på stången. Avslutade med vader och dem körde jag i benpressen. Körde på 110 kg och fick lära mig hur mycket jobbigare det blir om man vinklar foten och gör hela rörelsen igenom. Jag har annars stannat när jag haft foten rakt i "utgångspositionen" men går man bara ett par cm lägre så händer det grejer. Haha! Oh vare sved! :)

Passet avslutades med att träna magen och sen var jag totalt slut. Var längesedan jag tog ut mig såhär mycket i gymet och har fått massor med inspiration som jag ska använda mig av i framtiden. :)

TUSEN TACK Jocke för ett grymt pass! Det uppskattas oerhört mycket ska du veta! :D

Kan verkligen tipsa om att gå in och läsa hans blogg som finns bland mina länkar till vänster. Han är grymt målmedveten och en stor inspiration! (Osså är han galet stark oxå!) ;)

Ser fram emot en härlig träningsvärk under de kommande dagarna. Ska förresten på träningsmässa imorgon på konsert och kongress. Går jag konstigt då så vet ni varför. ;)

Ha en underbart fin kväll och sköt om er!

Puss och kraam!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0