Bröst och biceps á la Jocke :)

Ikväll var det dax för pass nr 2 med Jocke. Bröst och biceps var det bestämt dagen till ära. :) Var inställd på att det skulle bli tufft och var väldigt laddad inför passet.


Vi startade med bänkpress och körde först enbart med stången för att värma upp lite och så att jag kunde hitta tekniken. Har väl testat att köra bänkpress någon gång tidigare men det var längesedan så att få hjälp av Jocke var guld värt. Insåg ganska snabbt att jag inte var så stark som jag hade önskat, för sådan är jag helt klart. Vill kunna allt direkt och vara stark. :) Är vädur ut i fingertopparna och får emellanåt kämpa med att ha tålamod med just sådana saker.
Sa detta till Jocke som då frågade vem jag jämförde mig med. Började direkt att kika runt i gymet och insåg snabbt att det var ju de "stora grabbarna" jag jämförde mig med..

Men du envisa vädursbarn... Det funkar inte så... Den enda personen du ska jämföra dig med är iså fall dig själv- ingen annan. Vi är alla olika och har olika förutsättningar och det kan man inte ändra på. Det enda man kan göra är att göra sitt bästa och på sikt utvecklas, sen ser självklart den utvecklingskurvan olika ut för alla oxå.
Så nej. Jämför dig inte med andra tjejer och killar. Iså fall enbart för att få inspiration och för att lära dig mer om träning.

Ibland trillar det ner poletter och ikväll föll det ytterligare ner en framför ögonen på mig. Jag är en tävlingsmänniska i sin renaste form. Det kan föra mig framåt men är jag inte på min vakt kan det föra mig ner i mörkret där jag tidigare befunnit mig. Där alla medel är tillåtna....

Poletten fick mig med andra ord att förstå ytterligare hur jag funkar och till viss del varför jag hamnat där jag hamnat tidigare i livet. En svunnen tid som vanligtvis känns ljusår bort, förutom när jag kommer på saker som just det jag gjorde ikväll.

Fortsatte passet med hantelpress på en lutande bänk, oxå det en bröstövning. Efter det, flies med hantlar liggandes på en rak bänk. Kommer varva den övningen med bröstflies i cablecrossen som vi oxå gick igenom.

Efter dessa övningar övergick vi till biceps där vi startade med bicepcurls med hantlar och sedan med z-stång. Jag var otroligt trött i musklerna vid det här laget, framförallt i greppet och i underarmarna brände det rejält men Jocke var grym på att peppa och pusha mig igenom alla reps. Tusen tack för det! :)
Avslutade med att köra hammercurl med rep i cablecrossen. Något jag tidigare kört med hantlar men gillade den här varianten. Körde två vanliga set och sedan dropset på det sista. Efter det var jag heeelt färdig vill jag lova och började fundera över hur jag skulle lyckas schamponera håret de kommande dagarna. ;)

Innan vi traskade hemåt fick magen sig en omgång oxå i form av benpendlingar med hjälp av Jocke och sedan plankan i 1 minut ggr 3.

Ett grymt bra pass som kommer att göra sig påmint dagarna framöver i form av en go träningsvärk. :) Ser redan fram emot nästa pass vi ska köra ihop! :)

Imorgon är det thaiboxning igen och jag tror att vi ska få köra lite fria mitsronder som sist. Riktigt kul var det! :) Mina fötter är fortfarande ömma tyvärr så sparkarna får jag vänta med.

Hoppas ni haft en fin dag!
Nu ska jag krypa ner, kommer sova gott inatt efter kvällens pass på medley.

Hade fint å sov så gott!

Puss å kram! :)

 

 


 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0