Onsdagsfunderingar..

Tiden... Den har bara rusat fram och det känns som att det var igår som jag satt i min säng, gråtandes med mamma i telefonen med ett BMI som överviktig.

Idag, ett antal månader senare har jag kommit en bra bit på vägen och istället för att ha ångest i magen inför sommaren med allt vad det innebär så tänker jag välkomna den med öppna armar! :) Minns inte när jag kände så senast.

Har som jag tidigare skrivit fått en helt annan syn på mig själv och på min kropp. Inte bara för att jag tappat i vikt utan för att den utvecklas och fungerar. Tänkte aldrig på det tidigare utan då handlade det enbart om vad vågen visade, inte om hur vida jag var hälsosam eller inte.

Självkänslan har även den förändrats. Att ta sig an ett projekt och genomföra det är en fantastisk känsla som man kan ta med sig i andra situationer i livet. I början var jag för det första knäckt av vad vågen visade och samtidigt livrädd och väääldigt skeptisk inför att jag skulle klara det men för varje dag som gick så kändes det lättare.

Nu är det februari och våren kommer att komma i en rasande fart. I maj är det 1 år sedan jag vägde mig och fick den där käftsmällen som fick mig att ta tag i min hälsa.

Kan jag så kan du. Det VET jag!

Ta hand om er och ha en fantastisk dag!

Puss och kram! <3






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0