Plankan! :)

När jag var på träningsmässan i konsert och kongress för ett par veckor sedan kunde man vid en monter tävla i att stå i plankan så länge som möjligt. En tjej hade rekordet på 8 min och jag är så sjukt impad av det! Hur står man i plankan så länge lixom? :)

Har ju kört plankan länge, efter varje gympass i princip så tänkte att idag ska jag fasen kötta planka- så länge jag bara kan! ;) Hade tidigare tränat bröst och biceps á la Jocke-style så var ordentligt trött samt gjort en magövning innan men tänkte att det fick bära eller brista.
Hade redan bestämt mig innan jag började att 4 min ska jag bara stå!!

Klarade 5 min och 16 sekunder! Magen skrek, armarna skrek och jag skrek (nä vars ^^) men skakade som en tok. Grimaserade riktigt illa mot slutet innan jag gav upp. Glad, stolt och pepp inför kommande plank-sessioner. Långt kvar till 8 min men en dag så kanske man står där oxå. :)

Statusen i övrigt är betydligt bättre än igår. Förkylningen går åt rätt håll men avstår thaiboxningen ikväll ändå. Vaknade imorse med världens huvudvärk men efter att ha gått upp och tagit en Ipren och smörjt in nacken och axlarna med liniment så gick det över. Ska unna mig en massage när förkylningen gått över tänkte jag så man slipper värken.

Nu blir det en dusch å sen iväg en sväng med farsgubben!

Må så gott och ha en fin dag i solen! :)

Puss å kram! <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0