1 mils löpning :)

Ett av mina mål kan jag nu bocka av på listan. Idag sprang jag en mil utomhus, under timmen! :) Jag är jättenöjd med det då det är min andra mil jag sprungit någonsin! :D

Fick ett sånt dära infall då jag bara tänkte att "idag, ska jag springa milen" och så pirrar det lixom till i magen och jag inser att det är det dära "jävlaranammat" som då infunnit sig. :)

Gick väldigt bra de första kilometrarna och jag tog det medvetet lite lugnt för att jag skulle orka hela vägen. Efter 7-8 km började det bli riktigt tungt men ville ändå hålla den hastigheten jag hade då jag insåg att jag nog skulle fixa att springa på strax under timmen.

Väl i mål var jag så glad att jag klarat det så ja, det bara bubblade i mig! :) Det här är en ganska stor grej för mig då jag inte tyckt om löpning tidigare och heller inte sprungit särskilt mycket.
Har som mål att springa 15 km i veckan och hur jag fördelar det är upp till mig. Nu är veckans kilometer gjorda och det känns kalas! :)

Ska ta en lång dusch nu! Ha en skön fredag och ta hand om er!

Puss och kram!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0