Det bidde rygg! :)

Efter dessa dagar har jag fått rejält med träningsvärk i bröst och framsidan på axlarna så istället för att köra triceps och axlar ikväll så blev det ett ryggpass. Vi tar det andra passet vid nästa tillfälle sa vi.

Efter marklyft, rodd med stång, hantelrodd och latsdrag var jag heeelt slut! :) Nått som stör mig däremot är att jag är så svag i greppet. Jag orkar inte hålla vikterna lixom utan de glider mig ur näven. Jocke hade eventuellt remmar hemma som jag kunde använda. Skulle vara riktigt bra! :) Ökade rejält i hantelrodden ikväll, var uppe på 18 kg som mest vilket känns kanon! :) Hade nog kunnat gå upp lite mer och nosat på 20 kg om det inte vore för greppet.

Jocke är kanon som får mig att våga gå på högre vikter. Jag har fegat med det där tidigare men måste lära mig att öka på vikterna. Det är ju i utmaningarna som man utvecklas. :)

Avslutade passet lite spontant med en jägarvila. Har som mål att stå i 5 min men idag blev det 4.23 min. Det var fruktansvärt mot slutet men bara att ge sig på det igen. :) Roligt att ha sådana mål att nå. De är ju så "tydliga" lixom, att klara en viss tid eller ett visst antal reps osv. Kul med lite sådana inslag i träningen för det motiverar mig och sen är det ju riktigt gött när man väl lyckas. :)

Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Imorgon blir det en vilodag. Det behövs då det ikväll var 7:e träningspasset för veckan.

Hoppas ni haft en kanonfin dag! :)

Må så gott å sköt om er!

Puss å kraaaam!





Kommentarer
Linda

Hehe! Snyggt jobbat Åsa! Dina armar börjar se ut som mina ;-)

Svar: Tack! :) weehoo! ;)
Åsa Johansson

2013-03-08 @ 13:34:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0