Välbehövlig vila

Har känt ett tag att jag varit ganska sliten i kroppen och insett att jag nog inte unnat mig tillräckligt med vila och återhämtning. Jag har ont i ett knä och har som ni vet problem med fötterna. Lyckades även sträcka nacken rejält när jag brottades i tisdags så ja, har varit lite ynklig i några dagar.

Det här med vila tycker jag är lite svårt. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte känner en viss mått av stress de dagar som jag inte tränar. Dels över att jag har faktiska mål som jag vill nå men även för att jag vant mig vid att hålla igång och få ge utlopp för en massa saker både fysiskt och psykiskt när jag tränar. Jag mår så himlans bra av det helt enkelt och det märker jag av de dagar jag inte tränar. Det "fattas" lixom nått. Det är ingen stress som jag känner att jag mår dåligt av på nått sätt utan skulle väl egentligen kalla det för frustration. Har ju så få kilon kvar att tappa och det är ju självklart tråkigt när man känner sig hindrad i det man bestämt sig för att slutföra.

Hur som så vore det ren idioti att inte lyssna på kroppen när den börjar säga ifrån så har inte tränat något sedan brottningen i tisdags och kommer inte köra igång förrän på måndag. Dock ingen löpning eller thaiboxning utan fokusera på styrka så mina fötter och mitt knä får återhämta sig. Fick ett par nya löparskor av pappa idag i födelsedagspresent då jag fyller år i april. Ser verkligen fram emot att kunna springa igen utan krämpor! :) Men för att kunna göra det behöver min kropp vila, vare sig jag vill eller inte. :)

När jag tänker efter så är det här är nog det längsta uppehållet jag haft från träningen sedan jag började för snart ett år sedan. Ja, förutom veckan på Cypern då i somras. :) Inser som sagt att det behövs en del vila för att kunna fortsätta framåt och ta nya tag. Träning är ju egentligen nedbrytande så det gäller att hitta balansen mellan träning och återhämtning. Jag är tacksam över att jag inte haft mer "skador" än såhär egentligen så ska väl inte klaga. Men skriva av sig, det är skönt oavsett. :)

Är hemma hos pappa i ekholmen nu. Blir en lugn kväll här med käk och säkert nån film. Ska grilla ikväll oxå, så himla gott! Har man tur kanske man kan skynda på våren lite. ;) Inte igår man kände doften av grillkol i kvällsluften direkt. :)

Avslutar med lite bilder på kläder som jag numera kommer i! :) Jeansskjortan satt betydligt tightare förut men nu är den sådär "ledig" och skön som den ska vara. :)

Återkommer med träningsinlägg på måndag, tills dess får jag önska er en trevlig helg! :) Sköt om er och må så gott!

Puss och kram!

 

 

 

 

 

 



Kommentarer
Jonas ivung

Jobbigt med skador dom kommer tyvärr som brev på posten när man inte vilse emellan varven.

Tips ifrån coachen. Fokusera på maten under tiden du vilar. Träningen i sig är en rätt liten del av resultaten. Det är återhämtningen och kosten som är nyckeln till typ allt inkl återhämta sig ifrån skador.

Att träna är del lätta delen. Det är tyvärr därför många börjar i den enden istället för vad som ska äta.

Det visste du säkert redan men nått du kan utveckla under tiden du vilar kroppen :)

Ps jeans skjorta är snyggt!

Svar: Tack för peppen å tipsen Jonas! :) Ska följa rådet med kosten och göra allt jag kan för att återhämta mig på bästa sätt. Kommer snart vara tillbaka- taggad som aldrig förr! :)
Ha en fin dag så hörs vi! :)

Kram!
Åsa Johansson

2013-03-24 @ 03:33:22
URL: http://www.fightcenter.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0